Regulamin sklepu internetowego Oznerenergien

§ 1 Definicje

Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:

  • Sprzedawcy / ADO / Administratorze Danych Osobowych – oznacza to: Nazwa przedsiębiorstwa: OZNERENERGIEN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Bydgoszczy.
    NIP: 9532799586 REGON: 526758155 Adres kontaktowy: ul. Smoleńska 25 85-871 Bydgoszcz Email kontaktowy: kontakt@oznerenergien.pl Telefon kontaktowy: +48 792 233 725
  • Sklepie – oznacza to, sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym w ramach Serwisu https://oznerenergien.pl
  • Serwis – oznacza to witrynę internetową pod nazwą https://oznerenergien.pl
  • Operatorze płatności online – oznacza to: Autopay S.A
  • Użytkowniku – oznacza to osobę odwiedzającą Serwis
  • Użytkowniku Konta użytkownika – oznacza to osobę, która zawarła za pośrednictwem Formularza Rejestracji umowę o prowadzenie Konta Użytkownika ze Sprzedawcą.
  • Usługobiorcy – oznacza to osobę fizyczną, posiadającą zdolność do czynności prawnych, Przedsiębiorcę, która złożyła Zamówienie w Sklepie, z którą zawarta została Umowę Sprzedaży, jak również oznacza to Usługobiorcę konsumenta / konsumenta.
  • Usługobiorcy konsumencie / konsumencie - oznacza osobę fizyczną będącą Usługobiorcą, która złożyła Zamówienie w Sklepie, z którą zawarta została Umowa sprzedaży niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osobę fizyczną będącą Usługobiorcą, która złożyła Zamówienie w Sklepie, z którą zawarta została Umowa sprzedaży bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarcza, jednak z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmioty wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • Przedsiębiorcy – oznacza to osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną, niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową a nie będącą Usługobiorcą konsumentem.
  • Regulaminie - oznacza to, Regulamin Sklepu określający rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym: wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, zakaz dostarczania przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym, warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, tryb postępowania reklamacyjnego.
  • Umowie zawieranej na odległość - oznacza to, Umowę zawartą w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  • Dostawcy – oznacza to Pocztę Polską S.A., firmę kurierską, bądź innego rodzaju operatora publicznego.
  • Kosztach dostarczenia – oznacza to, opłaty za dostawę Produktu do Usługobiorcy.
  • Kosztach instalacji – oznacza to, opłaty tytułem wykonania czynności dodatkowych, do realizacji których nie jest zobowiązany Sprzedawca w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży.
  • Formularzu Rejestracji – oznacza to, interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający zawarcie przez Użytkownika umowy o prowadzenie Konta Użytkownika.
  • Formularz Zamówienia – oznacza to interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.
  • Koszyku – oznacza to, element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Użytkownika Produkty, względem których zamierza dokonać Zamówienia, przy wykorzystaniu Formularza Zamówienia.
  • Produkcie – oznacza to odpowiednio: towar, treść cyfrową, towar z elementami cyfrowymi, usługę, usługę cyfrową zaprezentowane w Sklepie, z możliwością złożenia Zamówienia.
  • Towarze - oznacza to rzecz ruchomą.
  • Treści cyfrowej - oznacza to, dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
  • Towarze z elementami cyfrowymi - oznacza to, towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie.
  • Usłudze cyfrowej - oznacza to, usługę pozwalającą na:
    • wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
    • wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
    • inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
  • Trwałym nośniku - oznacza to, materiał lub narzędzie umożliwiające przechowywanie Usługobiorcy informacji kierowanych osobiście do Usługobiorcy, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
  • Środowisku cyfrowym - oznacza to, sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
  • Przycisku „Kupuję i płacę” - oznacza to, element Formularza Zamówienia służący do złożenia zamówienia i informujący o tym, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
  • Umowa – oznacza to, Umowę Sprzedaży Produktu zawartą w Sklepie w języku polskim.
  • Ustawie – oznacza to, Ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  • Zamówieniu – oznacza to, wyrażenie oświadczenia woli prawnie wiążącego przedmiotem, którego jest wola zawarcia Umowy sprzedaży dotyczącej danego Produkt złożone przez Usługobiorcę w Sklepie zgodnie z niniejszym Regulaminem, za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu.
  • Newsletterze – oznacza to informacje lub zbiór informacji dotyczących funkcjonowania Sklepu lub usług oferowanych przez Sprzedawcę oraz informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 roku Nr 144 poz. 1204) pochodzących od ADO, kierowanych do Użytkowników drogą elektroniczną.

§ 2 Dane kontaktowe Sprzedawcy

Dane kontaktowe Sprzedawcy, jakie mogą być wykorzystywane do kontaktu z nim z zastrzeżeniem, iż kontakt bezpośredni możliwy jest w godzinach pracy Sprzedawcy:

  • Adres siedziby Sprzedawcy: ul. Smoleńska 25 85-871 Bydgoszcz
  • Adres korespondencyjny Sprzedawcy: ul. Smoleńska 25 85-871 Bydgoszcz
  • Adres email Sprzedawcy: kontakt@oznerenergien.pl
  • Numer telefonu Sprzedawcy: +48 792 233 725
  • Numer NIP Sprzedawcy: 9532799586
  • Numer KRS Sprzedawcy: 0001065568
  • Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: PL09114020040000350284230520

§ 3 Akceptacja Regulaminu

  • Regulamin stanowi integralną częścią Umowy Sprzedaży, Umowy o prowadzenie konta Użytkownika Serwisu, zamieszczony jest na stronie internetowej Sklepu, dostępny jest nieodpłatnie, w sposób umożliwiający pozyskanie, odtworzenie i utrwalenie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Usługobiorca.
  • Użytkownik, zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem przed złożeniem Zamówienia.
  • Potwierdzenie zapoznania się z Regulaminem oraz jego akceptacja potwierdzane są stosownym oświadczeniem w Formularzu Zamówienia, wyrażonym za pośrednictwem zaznaczenia stosownego pola.
  • Usługobiorca konsument akceptując Regulamin w związku z zawarciem Umowy sprzedaży o dostarczanie Produktu w postaci treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które jest zobowiązany do zapłaty ceny, tym samym wyraża zgodę i żąda rozpoczęcie wykonania świadczenia przez Sprzedawcę, jak również potwierdza, iż przyjął do wiadomości i zaakceptował że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży. Akceptacja regulaminu stanowi również potwierdzenie przekazania Usługobiorcy konsumentowi wszelkich prawem wymaganych informacji.
  • Usługobiorca konsument akceptując Regulamin w związku z zawarciem Umowy sprzedaży o dostarczenie Produktu w postaci usługi, za który jest zobowiązany do zapłaty ceny, tym samym wyraża zgodę i żąda, rozpoczęcia wykonania świadczenia przez Sprzedawcę, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży, jak również potwierdza, iż przyjął do wiadomości i zaakceptował że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży.
  • Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczania Produktów zgodnych z Umową Sprzedaży.
  • Usługobiorcy zakazane jest dostarczanie do Serwisu treści o charakterze bezprawnym.

§ 4 Cena Sprzedaży

  • Przedmiotem sprzedaży mogą być Produkty, które prezentowane są w Sklepie wraz z określoną Ceną Sprzedaży.
  • Ceny Sprzedaży Produktów prezentowane na stronach Sklepu wyrażone są w złotych polskich i zawierają należny podatek VAT.
  • Ceny Sprzedaży Produktów prezentowane na stronach Sklepu nie zawierają Kosztów dostarczenia, Kosztów instalacji a jeśli takie koszty występują, wyrażone są w złotych polskich i zawierają należny podatek VAT, a prezentowane są Użytkownikowi w Formularzu Zamówienia przed złożeniem oświadczenia o zawarciu Umowy Sprzedaży za pomocą Przycisku „Kupuję i płacę”.
  • Cena Promocyjna jest Ceną Sprzedaży Produktów której wysokość została zmieniona. W takiej sytuacji, obok Ceny Promocyjnej Produktu Sprzedawca przedstawia informację o najniższej wysokości Ceny Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed dniem zastosowania Ceny Promocyjnej. W sytuacji kiedy Produkty oferowane w Cenie Promocyjnej, przed datą jej zastosowania, były oferowane w Cenie Sprzedaży, ale przez okres krótszy niż 30 dni, Sprzedawca przedstawia informację o najniższej Cenie Sprzedaży Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania w sprzedaży Produktu w Cenie Sprzedaży do dnia wprowadzenia Ceny promocyjnej.

§ 5 Metody Dostawy oraz Formy Płatności

  • Metody Dostawy dostępne dla określonego Produktu opisane są w Formularzu Zamówienia.
  • W Sklepie stosowane mogą być następujące Metody Dostawy:
    • Wysyłka produktu realizowana przez Dostawcę.
    • Wysyłka produktu za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej email.
    • Odbiór osobisty.
  • Formy Płatności dostępne dla określonego Produktu opisane są w Formularzu Zamówienia.
  • W Sklepie stosowane mogą być następujące Formy Płatności:
    • Przy wysyłce produktu realizowanej przez Dostawcę:
      • Przelew w formie przedpłaty.
      • Płatność online w formie przedpłaty.
      • Gotówka / Karta przy odbiorze / Płatność BLIK przy odbiorze
    • Przy wysyłce produktu za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej email.
      • Przelew w formie przedpłaty.
      • Płatność online w formie przedpłaty.
      • Płatność BLIK w formie przedpłaty.
    • Przy odbiorze osobistym:
      • Przelew w formie przedpłaty.
      • Płatność online w formie przedpłaty.
      • Gotówka / Karta przy odbiorze / Płatność BLIK przy odbiorze
  • Płatności online są obsługiwane przez Operatora płatności elektronicznej.
  • W przypadku wyboru płatności Przelew w formie przedpłaty albo Płatność online w formie przedpłaty Usługobiorca zobowiązany jest do uiszczenia płatności w terminie 3 dni od dnia Zawarcia Umowy Sprzedaży w przeciwnym razie Umowę Sprzedaży uznaje się za niezawartą. W przypadku wyboru płatności BLIK Usługobiorca zobowiązany jest do uiszczenia płatności w terminie aktywności sesji płatniczej dla wybranej formy płatności.
  • W przypadku wyboru płatności Gotówka / Karta przy odbiorcze / Płatność BLIK przy odbiorze - Usługobiorca zobowiązany jest do uiszczenia płatności w terminie w jakim Dostawca oczekiwał będzie na odbioru. W przypadku zwrotu Produktu przez Dostawcę do Sprzedawcy w związku z jego niepodjęciem przez Usługobiorcę, w sytuacji, kiedy nie skorzystał on z prawa odstąpienia od umowy, zobowiązany jest do pokrycia kosztów zwrotu Produktu oraz udokumentowanych kosztów jego przechowywania. Sprzedawca uprawniony jest do wezwania Usługobiorcy do wykonania Umowy Sprzedaży, a po bezskutecznym upływie terminu na jej wykonanie uprawniony jest do jednostronnego odstąpienia od Umowy Sprzedaży, składając stosowne oświadczenie Usługobiorcy. Zarówno wezwanie do wykonania Umowy Sprzedaży, jak i oświadczenie Sprzedawcy o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży składane są za pośrednictwem korespondencji email przesyłanej na Adres email Podany w Formularzu Rejestracji / Formularzu Zamówienia.

§ 6 Dokumenty księgowe

  • Dokumenty księgowe w postaci Faktur VAT wystawiane są w postaci elektronicznej.
  • W przypadku chęci uzyskania dokumentu księgowego w postaci papierowej, Usługobiorca zobowiązany jest o tym poinformować Sprzedawcę wraz z wypełnieniem Formularza zamówienia, wpisując stosowną adnotację w polu „Uwagi do zamówienia (opcjonalne)”.
  • Sprzedawca gwarantuje, autentyczność oraz integralność dokumentu księgowego wystawionego w postaci elektronicznej.
  • Sprzedawca nie odpowiada za błędną treść Faktur VAT powstałą w związku z podaniem przez Usługobiorcę nieprawidłowych danych niezbędnych do wystawienia dokumentu księgowego i jej dostarczenia.
  • Faktury VAT w postaci elektronicznej dostarczane są na adres poczty elektronicznej e-mail, który podany został podczas składania zamówienia w Formularzu zamówienia.
  • W przypadku zmiany adresu e-mail Usługobiorca zobowiązany jest do powiadomienia o tym Sprzedawcy. W przypadku braku takiego powiadomienia korespondencja wysłana na dotychczasowy adres e-mail, traktowana będzie, jako prawidłowo doręczona

§ 7 Konto Użytkownika Serwisu

  • Założenie i korzystanie z Konta Użytkownika w Sklepie jest bezpłatne.
  • Rejestracja Konta Użytkownika realizowana jest za pośrednictwem Formularza Rejestracji.
  • Użytkownik chcący zawrzeć umowę o korzystanie z Konta Użytkownika w Sklepie zobowiązany jest do poprawnego wypełnienia Formularza Rejestracji w którym podaje dane:
    • Imię i nazwisko
    • Nazwa Użytkownika
    • Adres email
    • Hasło zabezpieczające
  • Złożenie oświadczenia o chęci zawarcia Umowy na prowadzenie Konta Użytkownika za pośrednictwem Formularza Rejestracji oznacza:
    • złożenie oświadczenie woli przez Usługobiorcę Sprzedawcy, co do zawarcia Umowy na prowadzenie Konta Użytkownika, na zasadach określonych w Regulaminie,
    • akceptuję w całości treść Regulaminu,
    • przyjęcie do bezwarunkowego stosowania postanowienia Regulaminu,
    • złożenie oświadczenia, iż wszystkie czynności dokonane w ramach Sklepu zostały wykonane przez Usługobiorcę bądź osoby uprawnione do jego reprezentowania,
    • złożenie oświadcza, iż wszystkie podane dane niezbędne dla zawarcia i wykonania Umowy na prowadzenie Konta Użytkownika są zgodne z prawdą,
  • Warunkiem rozpoczęcia świadczenia usługi w postaci prowadzenia Konta Użytkownika jest otrzymanie stosownego potwierdzenia przez Użytkownika za pomocą w postaci korespondencji email na Adres email wskazany w Formularzu Rejestracji.
  • Użytkownik ma możliwość rozwiązania Umowy o korzystanie z Konto Użytkownika w każdym czasie bez podawania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat składając w tym zakresie Wniosek o usunięcie Konta Użytkownika za pośrednictwem korespondencji przesłanej na wskazany w Regulaminie Adres email Sprzedawcy albo Adres siedziby Sprzedawcy.
  • Użytkownik zobowiązany jest do nieujawniania danych do logowania do Konta Użytkownika nieuprawnionym osobom trzecim.
  • Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, Konta Użytkownika, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Użytkownika.
  • Logowanie się do aktywnego Konto Użytkownika odbywa się poprzez podanie Nazwy Użytkownika i Hasła zabezpieczającego ustanowionych przez Użytkownika.

§ 8 Złożenie zamówienia w Sklepie

  • Przeglądanie Produktów prezentowanych w Sklepie przez Użytkownika nie wymaga zakładania Konta Użytkownika.
  • Zawarcie Umowy Sprzedaży Produktu będącego w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta Użytkownika oraz po podaniu niezbędnych danych umożliwiających realizację Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia.
  • Usługobiorca składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Formularza Zamówienia.
  • W Formularzu Zamówienia Usługobiorca określa istotne warunki oferty a następnie składa oświadczenie o chęci zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem przycisku „Kupuję i płacę”.
  • Wypełniony Formularz Zamówienia podlega walidacji poprawności i kompletności podanych danych. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości wyświetlany jest odpowiedni komunikat informujący o błędzie. Po usunięciu nieprawidłowości danych przez Usługobiorcę zatwierdza on decyzję za pośrednictwem przycisku „Kupuję i płacę”.
  • Złożenie oświadczenia o chęci zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem przycisku „Kupuję i płacę” oznacza:
    • złożenie oświadczenie woli przez Usługobiorcę Sprzedawcy, co do zawarcia Umowy sprzedaży, na warunkach określonych w Formularzu Zamówienia,
    • akceptuję w całości treść Regulaminu,
    • przyjęcie do bezwarunkowego stosowania postanowienia Regulaminu,
    • złożenie oświadczenia, iż wszystkie czynności dokonane w ramach Sklepu zostały wykonane przez Usługobiorcę bądź osoby uprawnione do jego reprezentowania,
    • złożenie oświadcza, iż wszystkie podane dane niezbędne dla wykonania Umowy Sprzedaży są zgodne z prawdą,
    • iż Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że potwierdzenie przez Sprzedawcę złożonej przez niego oferty za pośrednictwem Formularza Zamówienia po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę”, oznacza zawarcie Umowy sprzedaży, Produktu, na warunkach określonych przy prezentacji Produktu, w chwili potwierdzenia dokonanego przez Sprzedawcę,
    • iż Usługobiorca zobowiązuje się do wykonania zawartej Umowy Sprzedaży,
    • iż, Usługobiorca składa oświadczenie, o jakim mowa odpowiednio w § 3 ust. 4) Regulaminu § 3 ust. 5 Regulaminu,
    • iż, Usługobiorca wyraża zgodę i akceptuje stosowanie faktur elektronicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 nr 54 poz. 535 ze zm.)
  • Okres ważności oświadczenia wyrażonego treścią Formularza Zamówienia za pośrednictwem przycisku „Kupuję i płacę” wynosi 5 dni.
  • Warunkiem korzystania z funkcjonalności Sklepu jest korzystanie przez Użytkownika
    • ze stosownych urządzeń końcowych podłączonych do sieci internet, wyposażonych w adekwatne do tego celu oprogramowanie prawidło skonfigurowane dające możliwość przeglądania stron WWW. (Przeglądarki internetowe w szczególności: Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera). Zalecane jest aby przeglądarki internetowe użytkowane były w najnowszej wersji zapewnianej przez producenta. Ponadto przeglądarki powinny posiadać włączoną obsługę tzw. ciasteczek „cookies”,
    • ze stosownych urządzeń wyposażonych w oprogramowanie i dostęp do aktywnej usługi pozwalającej na prowadzenie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej email.
  • Powyższe wymagania uznać należy za minimalne techniczne wymagania pożądane do współpracy z systemem teleinformatycznym, jakim posługuje się Sprzedawca.

§ 9 Zawarcia Umowy Sprzedaży

  • Zawarcie Umowy Sprzedaży między Usługobiorcą a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Usługobiorcę oferty zawarcia Umowy Sprzedaży za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie zgodnie z § 8 Regulaminu.
  • W przypadku akceptacji warunków ofertowych Usługobiorcy, Sprzedawca przesyła na adres email Usługobiorcy podany odpowiednio w Formularzu Zamówienia / Formularzu Rejestracji stosowne potwierdzenie.
  • Potwierdzenie akceptacji warunków ofertowych przez Sprzedawcę oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży. W przypadku Umowy sprzedaży przedmiotem której są treści cyfrowe przesyłane potwierdzenie zawiera także informację o udzielonej przez Usługobiorcę konsumenta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.

§ 10 Wykonanie Umowy Sprzedaży

  • Sprzedawca odpowiednio do wybranej metody dostawy zobowiązany jest do wykonania zawartej Umowy Sprzedaży.
  • Sprzedawca odpowiednio do wybranej formy płatności zobowiązany jest do wykonania zawartej Umowy Sprzedaży.
  • W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu wymagającego dostarczenia za pośrednictwem korespondencji email jest on przekazywany na adres email Usługobiorcy podany odpowiednio w Formularzu Zamówienia / Formularzu Rejestracji.
  • W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu wymagającego dostarczenia w inny sposób niż za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, dostarczany jest on przez Dostawcę. Dostawa realizowana jest tylko i wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w sposób i w terminie i na zasadach określony w Formularzu Zamówienia. Przy czym termin nadania wysyłki nie jest dłuższy niż 14 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  • W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, dostarczenie następuje po skompletowaniu wszystkich Produktów. Usługobiorca ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami przed skompletowaniem wszystkich Produktów. W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów wymagających dostarczenia w inny sposób niż za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej i złożenia żądania dostarczania Produktów częściami, przed skompletowaniem wszystkich Produktów, Usługobiorca odpowiednio pokrywa koszty dostawy.
  • Przy odbiorze Produkty dostarczanego przez Dostawcę, Usługobiorca odpowiednio kwituje potwierdzenie odbioru lub nie. W momencie wydania Produktu na Usługobiorcę przechodzą uprawnienia i wszelkie ryzyka związane z jego posiadaniem i użytkowaniem, przede wszystkim ryzyko utraty lub uszkodzenia.
  • W sytuacji stwierdzenia jakiegokolwiek uszkodzenia Produktu dostarczanego przez Dostawcę, mogącego mieć związek z dostawą produktu, Usługobiorca powinien zgłosić powyższe przewoźnikowi bezpośrednio.
  • W przypadku braku zamówionego Towaru Sprzedawca informuje niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 2 dni roboczych Usługobiorcę o możliwym terminie realizacji. Sprzedawca oświadcza, iż w przypadku gdy niedostępność wybranego przez Klienta produktu w stanach magazynowych miała by trwać dłużej niż 7 dni roboczych liczonych od daty przyjęcia zamówienia do realizacji, to niezwłocznie jednakże nie później niż w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy zawiadamia Klienta o zaistniałej sytuacji i zwraca kwotę dotychczas uiszczoną tytułem ceny gotówką, przekazem pocztowym lub na rachunek bankowy wskazany przez Usługobiorcy.
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji Umowy Sprzedaży w przypadku podania przez Usługobiorcę dane są niepełne co uniemożliwia wykonanie dostawy zamówionych Towarów lub są one nieprawdziwe, do czasu usunięcia przez Usługobiorcę braków w tym zakresie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji Umowy Sprzedaży, o ile wartość udzielanych rabatów zostaje zsumowana poprzez połączenie dwóch lub więcej kodów rabatowych.

§ 11 Zasady przetwarzania danych osobowych

  • Przetwarzanie danych osobowych reguluje Polityka prywatności, stanowiąca integralną część Regulaminu.
  • Podanie danych osobowych podczas wypełniania Formularza Rejestracji jest dobrowolne, jednak konieczne:
    • do zawarcia i wykonania Umowy do założenie i prowadzenie Konta Użytkownika,
    • do obsługi zgłoszeń reklamacyjnych,
    • do prowadzenia korespondencji email dotyczącej Umowy o założenie i prowadzenie Konta Użytkownika.
  • Zakres przetwarzanych danych w związku z realizacją celów, o jakich mowa w ust. 2):
    • Płeć
    • Imię i nazwisko
    • Nazwa Użytkownika
    • Adres email
    • Hasło zabezpieczające
    • Data urodzenia
    • Dane gromadzone za pośrednictwem cookies
  • Podanie danych osobowych podczas wypełniania Formularza zamówienia jest dobrowolne, jednak konieczne:
    • do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży,
    • do obsługi księgowej Umowy sprzedaży,
    • do obsługi zgłoszeń reklamacyjnych i zwrotów,
    • do prowadzenia korespondencji email dotyczącej Umowy sprzedaży,
    • do realizacji płatności online, jeśli taka została wybrana, jako forma płatności, przez Usługobiorcę.
  • Zakres przetwarzanych danych w związku z realizacją celów, o jakich mowa w ust. 4):
    • Płeć
    • Imię
    • Nazwisko
    • Nazwa firmy
    • Kraj
    • NIP
    • Ulica
    • Miasto
    • Kod pocztowy
    • Telefon
    • Adres email
    • Odbiorca faktury (jeśli inny niż nabywca)
    • Adres odbiorcy faktury (jeśli podano odbiorcę faktury)
    • Uwagi do zamówienia (opcjonalne)
    • Dane gromadzone za pośrednictwem cookies
  • Informacja na temat zgód marketingowych
  • Informacja na temat przystąpienia do programu newsletter
  • Podanie danych osobowych podczas wypełniania Formularza kontaktowego jest dobrowolne, jednak konieczne:
    • do prowadzenia korespondencji email w odpowiedzi na kierowane zapytania
  • Zakres przetwarzanych danych w związku z realizacją celów, o jakich mowa w ust. 4):
    • Temat.
    • Adres email.
    • Treść wiadomości / załącznik.

§ 12 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży

  • Konsument, który zawarł umowę na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 2, 3, 4 Regulaminu.
  • Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  • Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  • Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie Sprzedaży Ceny.
  • Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się:
    • dla Umowy Sprzedaży, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż Dostawca,
    • dla Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu , jego partii lub części,
    • dla umowy, która polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
    • dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  • Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy.
  • Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  • Konsument ma także możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, za pośrednictwem przesłania email na adres kontakt@oznerenergien.pl. W takim wypadku oświadczenia można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy, w takiej sytuacji Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego za pośrednictwem przesłania email.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość uważa się ją za niezawartą.
  • Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  • Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy Sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
  • Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  • Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  • Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży przedmiotem której jest dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
  • Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  • Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania odstąpienia od Umowy Sprzedaży ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie Ceny.
  • W chwili odstąpienia przez konsumenta od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Sprzedawca informuje tę osobę o odstąpieniu przez konsumenta od umowy.
  • Prawo odstąpienia zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    • o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    • w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie art. 21 ust. 1 Ustawy;
    • o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty Ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.

§ 13 Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na Konsumenta

Rozdział I

[Zakres stosowania przepisów rozdziału / Wyłączenie stosowania przepisów Kodeksu cywilnego]

  • W razie braku zgodności towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w niniejszym rozdziale.
  • Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru na Konsumenta, w tym w szczególności Umów Sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące towarem, nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 i 2337) w zakresie rękojmi za wady.
  • Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do towaru, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej.

Rozdział II

[Zgodność towaru z umową]

  • Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
    • opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
    • w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
  • Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    • nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    • występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
      • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      • przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
      • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
    • być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
    • być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  • Do towarów z elementami cyfrowymi przepisy § 15 Rozdział III ust. 3 i 4 oraz § 12 Rozdział IV ust. 4 stosuje się odpowiednio.
  • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
  • Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
    • zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
    • niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2 Ustawy.

Rozdział III

[Czasowe granice odpowiedzialności przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową]

  • Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  • Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  • Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
  • W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

Rozdział IV

[Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]

  • Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  • Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
  • Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  • Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  • Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył.
  • Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
  • Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
  • Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  • Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

Rozdział V

[Obniżenie ceny; odstąpienie od umowy]

  • Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    • Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z § 13 Rozdział IV ust 2);
    • Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z § 13 Rozdział IV ust. 4)-6);
    • Brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
    • Brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 13 Rozdział IV;
    • Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  • Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  • Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
  • Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
  • Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  • W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  • Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 14 Umowy zawierane z Przedsiębiorcami

  • W przypadku sprzedaży Produktów w obrocie między Sprzedawcą a Przedsiębiorcą wyłączona zostaje odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy określona przepisami Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny. W takim wypadku całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży, jest ograniczona do wysokości zapłaconej Ceny w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody, ponadto Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku takiego Przedsiębiorcy.
  • Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

§ 15 Umowy zawierane z Usługobiorcami konsumentami

  • W przypadku Usługobiorcy będącego osobą fizyczną, z którą zawarta została Umowa sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarcza, jednak z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmioty wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przepisy dotyczące uprawnień przypisanych Usługobiorcy konsumentowi określone treścią niniejszego Regulaminu, stosuje się odpowiednio, zgodnie z art. 7aa Ustawy.

§ 16 Gwarancja

  • W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść i warunkach korzystania z wynikających z niej uprawnień zawarte są przy w opisie Produktu w Sklepie.

§ 17 Sposoby rozstrzygania sporów

  • Usługobiorca akceptując niniejszy Regulamin tym samym wyraża zgodę na rozstrzyganie wszelkich ewentualnych sporów polubownie.
  • Usługobiorca konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Może złożyć swoją skargę m.in. poprzez unijną platformę internetową ODR dostępną pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Może złożyć wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich za pośrednictwem Inspekcji Handlowej www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595, zgodnie z Ustawą z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
  • W przypadku chęci poddania sprawy pod sąd polubowny jest to możliwe tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego pod warunkiem, że strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością miejsca siedziby Sprzedawcy.
  • Zapisy niniejszego paragrafu dotyczą Konsumenta i znajdują zastosowanie także w stosunku do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

§ 18 Postanowienia końcowe

  • Sprzedawca zastrzega prawo dokonywania zmian Regulaminu.
  • O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca informuje z 7 dniowym wyprzedzeniem.
  • Do Umów sprzedaży zawartych przed dniem zmiany Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dniu zawarcie Umowy sprzedaży.
  • W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

Wzór formularza odstąpienia od umowy

Usługobiorca konsument / konsument - oznacza osobę fizyczną będącą Usługobiorcą, która złożyła Zamówienie w Sklepie, z którą zawarta została Umowa sprzedaży niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osobę fizyczną będącą Usługobiorcą, która złożyła Zamówienie w Sklepie, z którą zawarta została Umowa sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarcza, jednak z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmioty wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Produkt dodany do listy życzeń
Product added to compare.